CITROËN C5 AIRCROSS OP AUTOSALON PARIJS

Op de Autosalon van Parijs, die plaatsvindt van 4 tot 14 oktober 2018 belicht Citroën het consistent doorgevoerde nieuwe design, gebaseerd op de slogan ‘Inspired By You’.

Op zijn nieuwe 1.600 m2  grote stand toont Citroën een moderne en geheel vernieuwde modellenreeks die net zo consistent is als de productcampagne die het merk voert. Dit omvangrijke vernieuwingsproces stelt het merk in staat om te groeien. In de eerste helft van 2018 groeide het merk internationaal met 9 procent. In Europa werd het grootste afzetvolume in zeven jaar tijd gerealiseerd en het marktaandeel groeide zowel in het personenauto- als het bedrijfswagensegment. In China realiseerde het merk een groei van 50 %. Deze prestaties onderstrepen het succes van de recente  introducties: de C3, de nieuwe C4 Cactus, de C3 Aircross SUV in Europe en de C5 Aircross SUV in China.

Dit modellenoffensief vloeit voort uit een grondige doorontwikkeling van het merk dat nog meer dan vroeger wordt geïnspireerd door de consument en zijn visie op de auto. Op de Autosalon van Parijs toont Citroën dan ook het volgende: 

EEN STERK, MODERNE EN SAMENHANGEND GAMMA
De karaktervolle modellen zijn allemaal vormgegeven in Citroëns nieuwe stijl en ze leggen stuk voor stuk de nadruk op comfort via het Citroën Advanced Comfort® programma. 

– Een ‘SUV’ gedeelte waar de nieuwe Citroën C5 Aircross SUV zijn wereldpremière beleeft. Hier staat ook de C3 Aircross, een model dat inmiddels zeer succesvol is (meer dan 100.000 exemplaren verkocht). Twee SUV’s met meer karakter, comfort, ruimte en modulariteit.

– Een ‘Hatchback’ gedeelte met de nieuwe C4 Cactus hatchback met zijn innovatieve Progressive Hydraulic Cushions™ (PHC) wielophanging, de bijzonder populaire C3 waarvan er al meer dan 400.000 werden verkocht en waarvan een bijzonder exclusieve Limited Edition zijn wereldpremière beleeft (meer informatie volgt op 18/09), en de C1 Urban Ride.

– Een ‘Family’ gedeelte met uiterst comfortabele modellen die bieden wat de klant wil op de behoeften van klanten, met de derde generatie van de vrijetijdsauto Berlingo, die op dit moment op de markt wordt gelanceerd in een M- en een XL-versie. Ook staan hier de Grand C4 SpaceTourer en SpaceTourer MPV’s. 

EEN VOLUMEMERK DAT ZICH RICHT OP VERANTWOORDE MOBILITEIT
– Wereldpremière: de nieuwe Citroën C5 Aircross SUV Hybrid Concept. Dit studiemodel vormt een voorbode van de oplaadbare Hybrid-versie van de nieuwe C5 Aircross SUV, Citroëns eerste PHEV–model volgens de Core Model Strategy, die ervoor zal zorgen dat in 2023 80 procent van het modellengamma een elektro-uitvoering bevat en in 2025 100 procent. Dit model zal veel comfort bieden dankzij zijn veelzijdige karakter en zijn Zero Emission-modus en vormt een nieuwe stap richting doelgerichte elektrische oplossingen.

Het compleet gamma dat geheel WLTP-gehomologeerd is. Deze modellen beschikken over de meest efficiënte technologieën op het gebied van uitlaatgasreiniging, zoals SCR (Selective Catalytic Reduction) voor de BlueHDi diesel of benzinepartikelfilters voor de benzinemotoren met directe inspuiting.