Lager verbruik en minder uitstoot Renault Captur

Renault plaatst nieuwe benzinemotoren in de Captur, die rijplezier moeten gaan combineren met efficiency. Koppel bij lage toerentallen, een lager verbruik en minder CO2-uitstoot zijn volgens Renault het resultaat. 

Rijplezier en efficiency
De nieuwe krachtbronnen van de Renault Captur zijn voorzien van de nieuwste innovaties van de Alliantie, zoals de speciale cilindercoating techniek ‘Mirror Bore Coating’, wat zorgt voor extra efficiency door minder inwendige wrijving en geoptimaliseerde warmtegeleiding.

Andere technologieën zijn directe brandstofinjectie met een inspuitdruk tot 250 bar en een speciaal ontwerp van de verbrandingskamer om het lucht-brandstofmengsel te optimaliseren. Dubbele Variable Valve Timing varieert de timing van de in- en uitlaatkleppen op basis van het rijgedrag. Dit zorgt voor meer rijplezier dankzij een hoger koppel bij lagere toeren en een constante koppelafgifte bij hogere toeren.

2017 – Energy TCe 115 to 160 engine

TCe 130 GPF
De Renault Captur TCe 130 GPF heeft een vermogen van 130 pk (96 kW) en een maximumkoppel van 220 Nm bij 1.500 t/min. De CO2-uitstoot bedraagt 128 g/km (NEDC 2.0). Renault levert deze motorvariant in combinatie met een handgeschakelde transmissie in de uitvoering Intens, voor prijzen vanaf € 26.090.

TCe 150 EDC GPF
De Renault Captur TCe 150 EDC GPF heeft een vermogen van 150 pk (110 kW). Het maximumkoppel bedraagt 250 Nm bij 1.700 t/min en de CO2-uitstoot is 125 g/km (NEDC 2.0). Deze variant is uitsluitend leverbaar in combinatie met een automatische EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling. De Renault Captur TCe 150 GPF EDC is leverbaar in de uitvoering Intens voor prijzen vanaf € 28.090 en in de uitvoering Initiale Paris voor prijzen vanaf € 31.290. Er is al een Renault Captur vanaf € 20.190.